Youtube annoncer lader forbrugerne vælge om de er i målgruppen

29 sekunder – Så lang tid har du til at overbevise forbrugerne om at dit produkt er godt, og at det ikke er nødvendigt at se det 30. sekund.

Youtubes annonceformat er bygget op så forbrugerne selv vælger om de er interesseret i annoncens budskab og dermed befinder sig i annoncens målgruppe. Når der bliver vist en annonce på Youtube, så bliver man “tvunget” til at se de første 5 sek, hvis man så ikke er blevet interesseret i budskabet i løbet af de fem sekunder, så kan man lukke annoncen ned. Hvis det derimod har fanget din interesse så står det dig frit for at høre hele budskabet.

Som annoncør er det en genial mulighed for kun at betale for relevante annoncevisninger. Systemet fungere nemlig sådan, at du kun betaler hvis forbrugeren ser hele annoncen eller 30 sekunder alt efter hvad der kommer først. Hvis du er rigtig smart, så laver du en en annonce der varer 30 sekunder. Du placere alle de vigtigste informationer i starten, og smid pointen inden de 30 sekunder er gået. På den måde betaler du først når forbrugeren bliver præsenteret for dine links, og hvis forbrugeren kun ser de første 25 sekunder, så betaler du ikke noget, selv om størstedelen af dit budskab er kommet ud.

Undersøgelser viser at 30% af Danmarks befolkning, klikker ind på YouTube hver dag og at omtrent 53 % af folk der køber et produkt, ikke er i den definerede målgruppe. Det vil altså sige at der ligger et stort potentiale i at ramme de mange mennesker der falder udenfor den egentlige målgruppe men alligevel kan finde på at investere i dit produkt.

annoncer, youtube,
Jeg arbejder med- og studere strategisk kommunikation og design. Min interesse ligger både i overordenet strategier inden for kommunikation og branding, men også i produktion af medier som grafik, film og animationer.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *